هکرها دیگر این روزها از هر راهی که به دستشان برسد، از درایوهای یواس‌بی گرفته تا ایمیل‌های تقلبی، برای نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند اما خبر جالب اینکه اخیراً محققین دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است روزی برسد که ویروس‌ها و بدافزارها بتوانند از طریق DNA منجر به آلوده شدن سیستم‌ها شوند. در حال‌ حاضر این قضیه شاید قدری بعید به‌ نظر برسد، اما ارزش فکر کردن را دارد زیرا محققینی که در حال کار بر روی این موضوع هستند در مقاله‌ای به شرح این قضیه پرداخته‌ و گفته‌اند امکان اینکه بتوانیم بدافزار را به یک مولکول ژنتیکی تزریق کنیم و به‌ وسیلهٔ آن سیستمی که نمونه یا مولکول ژنتیکی را آنالیز می‌کند آلوده کنیم، وجود دارد.

با استفاده از این روش می‌توان فقط با اضافه کردن بدافزار مورد نظر به خون مصنوعی یا نمونه‌های بزاقی، شبکه‌های کامپیوتری دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی و تجهیزات تحقیقاتی دانشمندان را مورد حمله قرار داد. همچنین این گروه از محققین اظهار داشته‌اند که فعلاً لازم نیست خیلی نگران اتفاق افتادن این موضوع باشیم چرا که خودِ این محققین هم چنین نفوذی را در شرایط بسیار نامطمئنی آزمایش کرده‌اند.

با همهٔ این‌ها، آزمایشی که این دست محققین انجام داده‌اند نشان می‌دهد که بالاخره امکان اضافه کردن بدافزارها به چیزهایی همچون DNA انسان وجود داشته و با پیشرفت هرچه بیشتر در این حوزه، شاید می‌بایست به فکر اجرای اقدامات امنیتی مناسب برای جلوگیری از سوء‌استفاده و دستکاری سیستم‌ها و نمونه‌های DNA در آینده‌ای نزدیک باشیم.