این طور بنظر می رسد که این روزها گوگل دست به کارهای مختلفی زده است.  هر زمانی که تصمیم می گیرید تا یک جلسه معرفی یا ارائه داشته باشید، به دوستان پیام رسانی کنید ، تصویری را ذخیره سازی کرده و یا از آن برای اهداف اجتماعی استفاده کنید، گوگل برنامه ای را دراختیارتان قرار می دهد. این شرکت به روند خود در جلب رضایت هر قشر از کاربران و مصرف کنندگان ادامه داده و برنامه جدیدی را تحت عنوان ” Google Duo ” برای تماس های ویدئویی بر روی اندروید و iOS ارائه داده است.

cytco-googleduo

نرم افزار Google Duo یک برنامه تماس تصویری یک به یک بوده که مدعی است، بهترین تجربه مکالمات تصویری را ارائه می دهد. تنها نقطه ضعف جزئی این برنامه، ارائه آن بر روی تلفن همراه است، ولی در عین حال، به لطف WebRTC از سرعت بسیار بالایی برخوردار است. جاستین اوبرتی- Justin Uberti از مهندسین برجسته نرم افزار تاکید می کند که این اپلیکیشن با هدف “دوری از پیچیدگی های تماس تصویری” ساخته شده است.

خوب، حالا باید دید که این برنامه دقیقا چگونه مکالمه تصویری  را ساده تر می سازد؟ برای استفاده از این برنامه، فقط به یک شماره تلفن نیاز دارید. بر خلاف اسکایپ و دیگر برنامه های مکالمه تصویری مشابه، نیازی به ایجاد یک حساب جدید ندارید و حتی برای استفاده از این برنامه به دسترسی اکانت گوگل پلاس خود نیاز نخواهید داشت. به عبارتی ساده تر، برای استفاده از برنامه Google Duo به استفاده از هیچ یک از محصولات دیگر گوگل نیاز نخواهید داشت.

یکی از جالبترین ویژگی های این برنامه، توانایی آن برای ارائه یک پیش نمایش از شخص مورد تماس شما است. بسیاری از ما معمولا زمانی که تماسی تصویری دریافت می کنیم، با خود فکر می کنیم که “چرا این شخص با من تماس گرفته است؟” آیا بصورت تصادفی و به اشتباه دکمه تماس را فشار داده و اینکه آیا به این موضوع فکر کرده که من شرایط جواب دادن را دارم یا خیر؟. برنامه جدید گوگل با داشتن ویژگی “در زدن” ما را از این دغدغه ها نجات می دهد. با کمک این ویژگی به شما اجازه می دهد تا قبل از پاسخگویی به شخص تماس گیرنده، تصویر او را بصورت زنده ببینید و با این ویژگی جالب براحتی می توان تشخیص داد که واقعا شخصی با شما تماس گرفته یا در صورت عدم مشاهده تصویر شخص، براحتی متوجه می شوید که احتمالا گوشی موبایل در جیب مخاطب قرار داشته و بصورت تصادفی دکمه تماس فشرده شده و این تماس سهوا روی داده است. در نتیجه با این ویژگی از تماس های غافلگیر کننده خلاص می شوید.

خوب حالا که صحبت از اتصال شد، بد نیست به این موضوع اشاره شود که این برنامه فرایند را ساده تر می کند. این برنامه تعداد تماس های ناموفق و قطع شده را کاهش داده و تغییر حالت اینترنت از حالت WiFi به “دیتای تلفن همراه” را با سرعت بیشتری انجام می دهد. اغلب زمانی که در منزل و با استفاده از وای فای در حال مکالمه تصویری هستید، با خروج از منزل و عدم وجود ارتباط وای فای، تماس جاری شما قطع می شود، این برنامه بدون آنکه هیچ وقفه ای در تماس حاصل شود، اتصال به اینترنت را از حالت وای فای به روی اینترنت گوشی سوئیچ کرده و در نتیجه هیچ وقفه در تماس خود احساس نمی کنید. البته این موضوع ممکن است کمی ترس برانگیز باشد که بدون اخذ تأییدیه از شما اینترنت از حالت وای فای به حالت دیتای گوشی سوئیچ کند و همین امر منجر به افزایش هزینه های شما شود. اما چیزی برای ترسیدن وجود ندارد، چرا که گوگل برای این مورد نیز راهکاری ارائه داده است. اول اینکه باید گزینه ” محدودیت استفاده از داده های تلفن همراه ” را فعال کنید. با این کار وضوح مکالمه تصویری کاهش یافته ، اما در نهایت مصرف داده کمتر خواهد شد. هنگامی که کیفیت شبکه بیش از حد ضعیف می شود، برنامه، تنها از صوت به جای تصویر استفاده می کند. در عین حال به محض برقراری اتصال به وای فای و تشخیص کافی بودن قدرت اتصال، نرم افزار Google Duo تماس را بر روی این شبکه سوئیچ می کند.

نرم افزار Google Duo، چیزی نیست جز،کیفیت بهتر، کاهش قطعی تماس ها و نرم افزاری که به نظر می رسد استفاده از داده های گوشی شما را کاهش می دهد. خوب حالا چه چیز دیگری از یک برنامه مکالمه تصویری می خواهید و چه انتظاری بیشتر از این دارید؟ البته توجه به این واقعیت ضروری است که هنوز هم برخی از عناصر به جا مانده وجود دارد تا به حالت ایده آل یک تماس ویدئویی دست یابیم. به عنوان مثال، برنامه تنها از تماس ویدیوئی یک به یک پشتیبانی کرده و فقط برای تلفن همراه در دسترس است و در حال حاضر  Google هیچ برنامه ای برای تغییر وضعیت فعلی ندارد. بنابراین، اگر می توانید فقط بر روی جوانب مثبت متمرکز شوید، براحتی می توان گفت که این برنامه ارزش تست کردن را دارد.