دوربین مداربسته پینهول یامینیاتوری :

دوربین مداربسته پینهول یا مینیاتوری دوربین‌های کوچکی می باشند و از نوع دوربین‌های مداربسته مخفی‌اند. به این دوربین‌ها سوزنی هم گفته می‌شود.

دوربین مداربسته مینیاتوری، دوربینی می باشد که اندازه کوچکی دارد. امکان دارد بدنه خود دوربین مداربسته مینیاتوری کوچک نباشد، اما لنز این دوربین ها به اندازه ای کوچک است که معمولا می توان از طریق ایجاد سوراخی کوچک، تصاویر را به وسیله این دوربین ها ثبت نمود و بدنه دوربین را پشت سطحی مثل میز، صندلی، گلدان یا تابلو مخفی کرد.

کاربرد دوربین مداربسته مینیاتوری

 

دوربین های مینیاتوری عموما در محیط هایی استفاده می شوند که نیاز به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد.به عنوان مثال اگر در ساختمان مسکونی یا اداری خود، به فعالیت های مشکوکی مظنون هستید، می توانید به سادگی و نصب و راه اندازی دوربین مداربسته مینیاتوری در محل مورد نظر، افراد، رفت و آمدها و فعالیت های آن ها را تحت نظر بگیرید.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین مداربسته مینیاتوری مدرک مناسبی برای ارایه به مقامات قضایی هستند. اگر در کنار دوربین مدار بسته مخفی، یک دستگاه ضبط صدای مخفی نیز تعبیه شود، گفتگوی میان افراد نیز ثبت می شود.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران نقض حریم خصوصی،حبس از سه ماه تا یك سال را در پی خواهد داشت.علاوه بر کاربرد به عنوان دوربین مداربسته مخفی، این نوع از دوربین مداربسته در مکان های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است طی یک فعالیت صنعتی، امکان دسترسی و مشاهده برخی از قسمت های فرآیند وجود نداشته باشد. در این شرایط دوربین مداربسته مینیاتوری به علت اندازه کوچکی که دارد، گزینه مناسبی برای نظارت بر آن قسمت از فرآیند می باشد.

سایر کاربردهای دوربین مداربسته مینیاتوری

  • برخی صنایع و محیط زیست
  • داخل و خارج خودرو برای نمونه دوربین دنده عقب ماشین
  • فیلم برداری از حیات وحش، طبیعت، ثبت لحظات ورزشی
  • تصویر برداری فیلم های سینمایی و ثبت لحظات خاص
  • به عنوان دوربین مداربسته در سامانه های نظارتی وامنیتی در شرایط و موارد خاص

 

لنز دوربین مداربسته مینیاتوری

دوربین های مداربسته مینیاتوری در اکثر موارد دارای لنزهای ثابت هستند. لنزهای رایج این دوربین ها لنزهای ۲٫۸میلیمتر (~۸۵ درجه) یا ۳٫۶(~۷۰ درجه) میلیمتر می باشد.

تامین برق و نصب دوربین مداربسته مینیاتوری

دوربین مداربسته پین هول یا مینیاتوری مانند اکثر دوربین های مداربسته با برق ۱۲ADC کار می کند. برای فعال کردن این دوربین تنها نیاز است یک آداپتور ۱۲ ولت با ۲ آمپر وصل نمائید و سپس توسط دو کابل صدا و تصویر آن را به دستگاه DVR انتقال دهید. تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته مینیاتوری را می توان از طریق نمایشگر تلوزیون مشاهده کرد.

 

دوربین مداربسته مینیاتوری بیسیم (وایرلس)

دوربین های بی سیم معمولاً جهت کنترل و نظارت بر یک مکان از راه دور مورد استفاده  قرار می گیرند. مزیت اصلی این دوربین ها بی نیازی از کابل کشی های طولانی است که علاوه بر کاهش هزینه ها و راحتی در استفاده، نویز ایجاد شده بر روی تصویر را نیز کاهش می دهند. در بسیاری از موارد که امکان سیم کشی وجود ندارد، دوربین های مداربسته مینیاتوری وایرلس به کمک شما خواهد آمد. این نوع از دوربین ها تصاویر دوربین مداربسته را ضبط کرده و از طریق امواج، به دستگاه گیرنده ای که مجهز به کارت حافظه است، ارسال می کنند.

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته مینیاتوری

در حالت کلی دوربین های مداربسته مخفی، قیمت کمی دارند. در واقع قیمت این دوربین ها با توجه به رزولوشن و پارامترها و امکاناتشان متفاوت است . از جمله امکانات این دوربین ها عبارتند از:

  • باتری خور بودن دوربین مداربسته مینیاتوری پین هول
  • داشتن رزولوشن بالا
  • داشتن منوی OSD
  • قابلیت ضبط صدا
  • قابلیت دید در شب
  • اندازه (هر چقد اندازه دوربین کوچکتر باشد ، قیمت بیشتر دارد)
  • داشتن قاب (مثل قاب خودکار ، قاب چشمی ، قاب شارژر و سایر مدل ها)