شرکت Dell در ۱۲ اکتبر سال جاری اعلام کرد که شرکت EMC2  را در بزرگترین معامله جهان فن آوری، با شکستن رکورد ۶۷ میلیارد دلاری به دست آورده است. وی ام ور- VMware یک شرکت تابعه سهامی عام معمولی از EMC2 بوده که تحت قرارداد عمومی به همان شکل باقی می ماند.

هزینه های مورد نیاز شرکت Dell برای  خرید شرکتی که حدودا دو برابر آن است، تحت حمایت شرکت MSD Partners با مدیریت مایکل اس دل- Michael S. Dell و سرمایه گذاری سیلور لیک- Silver Lake، که از سرمایه گذاران اصلی شرکت Dell به شمار می آید، تأمین شده است.

مدیر عامل شرکت Dell اظهار داشت:”ترکیب دو شرکت Dell و EMC باعث ایجاد یک مرکز اصلی برای ارائه راه حل های سازمانی شده که با بکارگیری تمامی محیط فن آوری موجود آنها، در صنعت مشتریان نوآوری هایی را ایجاد می کند. شرکت جدید ما در راهبردی ترین حوزه های نسل بعدی فناوری IT از جمله تغییر و تحول دیجیتالی، مرکز اطلاعات نرم افزار محور، زیرساخت های همگرا، ابر ترکیبی، تلفن همراه و امنیت، موقعیت خوبی برای رشد خواهد داشت.”

این شرکت جدید، بزرگترین شرکت فن آوری یکپارچه در جهان است که بصورت خصوصی کنترل و هدایت شده و در سرورها، منابع ذخیره سازی، مجازی سازی و رایانه های شخصی قدرت نفوذ دارد. در شرایطی که در موقعیت های استراتژیک، این شرکت تلفیقی به شکلی درست عمل کند، به عنوان نقش اصلی و محوری در مراکز اطلاعاتی نرم افزارمحور، معماری ابری، زیرساخت ها، تلفن همراه و ساختار امنیتی تبدیل شده و به یک هدف بالقوه در تحقق اینترنت اشیاء تبدیل خواهد شد.

 

جو توچی- Joe Tucci ، رئیس و مدیر عامل شرکت EMC2می گوید:”من برای کارهایی که در EMC انجام داده ایم، مفتخر هستم. شرکتی که فعالیت خود را از دفتری کوچک در شهر بوستون آغاز کرده و به شرکتی جهانی بر محور مشتری مداری و انجام سر سختانه تعهدات خود نسبت به مشتریان، تبدیل شده است.

اما موج تغییرات اخیر در صنعت ما بی سابقه بوده و برای حرکت به سمت این تغییرات، ایجاد شرکتی جدید برای عصر جدید، ضروری به نظر می رسد. به شدت معتقدم که ترکیب دو شرکت Dell  و EMC ثابت خواهد کرد که ترکیبی موفقیت آمیز از مشتریان ، کارمندان، همکاران و سهامداران ما خواهد بود.”

VMware بصورت یک شرکت سهامی عام معمولی باقی خواهد ماند و همچنان از طریق تکنولوژیِ مرکز اطلاعات نرم افزار محوری خود، به  ارائه خدمات ابری، خدمات قابل جابجایی و دسکتاپ خود به مشتریان خواهد پرداخت.

انتظار می رود در این معامله اخیر از طریق اشتراک مساعی و با تکیه بر راه حل های Dell، به تمامی فعالیت های VMware سرعت بخشیده و محصولات VMware به شکلی قابل توجه روانه بازار شوند. VMware به سرمایه گذاری و همکاری نزدیک با صنعت اکوسیسیتم خود متعهد خواهد ماند.

متعاقب معامله انجام شده، شرکت Dell به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت ترکیبی عمل خواهد کرد. توچی- Tucci، تا زمانی که معامله به شکل نهایی به پایان برسد، به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت EMC2 ، به کارش ادامه خواهد داد. دفتر مرکزی  Dell در راند راک، ایالت تگزاس باقی می ماند، و مقر سیستم های سازمانی شرکت ترکیب شده در هاپکینتون، ایالت ماساچوست خواهد بود.