دوربین‌‎‎‌های مدار بسته امروزه نقش بزرگی را در ایجاد امنیت در مراکز مختلف ایفا می‌کنند. این دوربین‎‌ها که در برندهای متعددی وارد بازار فروش می‌شوند، می‌توانند سطوح متفاوتی از امنیت را برای کاربران فراهم آورند. در انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای مراکز مختلف، فاکتورهای حائز اهمیتی مطرح می‌شود که با در نظر گرفتن این فاکتورها می‌توان بهترین محصول را با سرعت بیشتری خریداری نمود.

مهمترین فاکتورهای انتخاب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته داهووا و دیگر دوربین‌‎‌های برندهای برتر در این زمینه از لحاظ تکنولوژی ساخت به سه دسته‎‌ی کلی آنالوگ، مگاپیکسلی و تحت شبکه تقسیم می‌شوند که هر یک از این دسته‌بندی‌‎‌ها با توجه به نوع کاربرد خود می‌توانند سطح متفاوتی از امنیت را برای یک مکان حاصل فرمایند. در هر حال چندین فاکتور بزای انتخاب دوربین باید بررسی شود:

• مناسب بودن رزولوشن دوربین مدنظر
رزولوشن دوربین انتخابی می‌‎بایست با طول و عرض مکان مدنظر تناسب داشته باشد.
• سایز دوربین
اندازه دوربین مدنظر می‌‎‌بایست متناسب با مکان نصب باشد؛ به گونه‎‌ای که برخی ترجیح می‌دهند برای نصب در بیرون مغازه یا فروشگاه از دوربین‌‎‌هایی با ابعاد بزرگ‌‎تر (برای جلوگیری از ورود سارقان به داخل فروشگاه) و برای محیط داخل از دوربین‎‌هایی با ابعاد کوچک‎‌تر (به جهت شناسایی سارقان و عملکرد آن‌‎ها) استفاده کنند.
• قابلیت مشاهده از راه دور
اگر مدام نمی‌توانید به فروشگاه و مغازه‌‎ی خود سر بزنید و آن را تحت کنترل خود در آورید، می‌توانید به سراغ دوربین‌‎‌هایی که از قابلیت کنترل از راه دور برخوردارند بروید.
• انتخاب دوربین‎‌های دید در شب
امکان دیدن محیط در تاریکی و شب یکی از قابلیت‌‎‌هایی است که در برخی از دوربین‌‎‌ها به خوبی به آن توجه شده است. دوربین مداربسته داهووا مدل دید در شب، به نسبت سایر محصولاتی که فاقد این قابلیت هستند، تصاویر ارسالی را با وضوح بسیار بالاتری به کاربر ارائه داده و مانع از کاهش امنیت در ساعات خاصی از شبانه روز می‌شود.