کنترل پنل دزدگیر اماکن

در این بخش به معرفی مرکز کنترل دزدگیر اماکن می پردازیم. مرکز کنترل یا کنترل پنل در واقع قلب اصلی مجموعه به شمار می رود که اطلاعات را از سنسور ها دریافت کرده و با تجزیه و تحلیل آن ها بروز خطر را به طور همگانی اعلام می کند. مرکز کنترل ها می توانند به وسیله چند زون شناسایی شوند و هر زون، دربرگیرنده بخش خاصی از ساختمان و یا یک طبقه باشد. شما می توانید تعدادی سنسور و دیگر تجهیزات (مانند بلندگو و…) را برای یک زون تعریف کنید. هر کدام از این زون ها به شکل خود برای شما تعریف شده اند و با در نظر گرفتن سنسور خاصی که از یک زون خاص هشدار می دهد، می توانید محل دقیق (و یا حدودی) آن را در نظر بگیرید. مرکز کنترل ها می توانند حدودا تا ۸ زون را در بر بگیرند. برای مثال شما می توانید هر اتاق را یک زون در نظر بگیرید. با دریافت پیام خطر، می توانید محل زون آن را تشخیص داده و به بررسی آن بخش خاص از مجموعه بپردازید. هر زون می تواند یک تعداد مشخصی از تجهیزات را در خود جای دهد.

فعال و غیر فعال کردن مرکز کنترل دزدگیر

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سنسور های مرکز کنترل با دریافت موقعیت خطر، آن را به مرکز کنترل اعلام می کنند تا اعلام عمومی خطر صورت گیرد. این امکان وجود دارد که به هر دلیلی تصمیم داشته باشید که سیستم را غیر فعال کنید. برای مثال یکی از انواع سنسور ها، سنسور مگنت است که برای پنجره ها و یا در ها به کار می رود. این چشمی ها دو تکه هستند، یکی از بخش های آن بر روی لنگه ثابتِ در یا پنجره و بخش دیگر بر روی لنگه متحرک قرار می گیرد. با هر بار باز و بسته کردن درب یا پنجره، این دو بخش از کنار یکدیگر جدا می شوند و به عنوان نوعی خطر به مرکز کنترل اطلاع می رساند. این امکان وجود دارد که شما بخواهید پنجره اتاق را باز کنید و یا دربی که مگنت برای آن در نظر گرفته شده است، در ورودی ساختمان است. این امکان وجود دارد که بتوانید در هنگام حضور در ساختمان دزدگیر را غیر فعال کنید تا هیچ آلارمی را ارسال نکند و سپس در هنگام خروج از ساختمان آن را فعال کنید.
فعال یا غیر فعال کردن دزدگیر منزل با استفاده از دیپ سوییچ روی دزدگیر صورت می گیرد، همچنین می توانید آن ها را با استفاده از ریموت کنترل نیمه فعال کنید. در صورتی که دزدگیر را به تلفن کننده سیم کارتی متصل کنید، می توانید فعال یا غیر فعال بودن این دستگاه را از راه دور هم کنترل کنید.
شما می توانید از میان برند های گوناگونی مرکز کنترل مورد نظر خود را انتخاب کنید، دزدگیر اماکن بتا، دزدگیر اماکن کلاسیک و دزدیگر اماکن پارادوکس از مهمترین شرکت ها در زمینه طراحی و تولید این محصولات هستند.