دوربین مدار بسته را متناسب با شرایط محیطی و محلی که قرار است مورد استفاده شود با هم دیگر متفاوت است. از دوربین های مدار بسته بالت در بیشتر مواقع به خاطر شکل ظاهر و استاندارد های موجود در محیط های خارجی استفاده میکنند .

یکی از دلایل استفاده از این دوربین ها در محیط های خارجی این است که دوربین مدار بالت دارای استاندار Ip 67  میباشد که در مقابله با رطوبت و گرد و غبار ایمن تر میباشد و خیلی از مردم به این مدل از دوربین ، دوربین مدار بسته دیواری نیز میگویند.

دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهر به دو دسته ی کلی تقسیم میشود :

دوربین مدار بسته بالت(bolet) :

در لغت کلمه ی بالت به معنای گلوله میباشد و دلیل آن که این اسم برای برای این مدل از دوربین های مدار بسته انتخاب کردن شکل ظاهری آن میباشد که اکثر به شکل استوانه ای میباشد

دوربین مدار بسته دام :

در لغت کلمه ی دام به معنای گنبد میباشد که چون قالبا شکل ظاهری این دوربین ها همانند گنبد میباشد این اسم را برای این سری از دوربین ها برگزیدند.

از دوربین های مدار بسته دام پیشنهاد میشود که در محیط های مسقف و محیط های داخلی استفاده شود چون این دوربین ها درصد نفوذ پذیری نسبت به آب و گرد غبار بیشتر از دوربین مدار بسته بولت میباشد .

انواع دوربین مدار بسته بالت :

این مدل از دوربین های در سه نوع آنالوگ، AHD  و تحت شبکه بسته به نیاز شما قابل و میزان حساسیت نسبت به کیفیت و وضوح تصویر میتوانید یکی از این سه مدل را انتخاب نمایید . که در این سه نوع دوربین های مدار بسته آنالوگ پایین ترین و دوربین های مدار بسته تحت شبکه بالا ترین کیفیت را دارا میباشد  که همین امر باعث تفاوت قیمت دوربین مدار بسته بولت میشود.

زاویه ی دید دوربین مدار بسته بالت :

در دوربین مداربسته لنز های مختلفی وجود دارد که میتواند زاویه دید مختلفی به شما دهد که مرسوم ترین آنها لنز ۳٫۶میباشد که تقریبا زاویه ۸۵ درجه را به شما میدهد .

یک سری از دوربین مدار بسته بالت از لنز وریفوکال استفاده شده است که در قسمت پایین این دوربین ها یک پیچ تعبیه شده است که شما قادر خواهد بود که فاصله ی کانونی بین لنز و برد اصلی دوربین را تغییر دهید و متناسب با این فاصله ی کانونی تصویری با دید باز و یا تصویری با دید بسته خواهید داشت.

یکی دیگر از تفاوت هایی که میتواند در قیمت دوربین مدار بسته بولت تاثیر گذار باشد دید در شب این دوربین های می باشد .

اگر میخواهید که از حداکثر متراژی دید در شبی که بر روی کاتالوگ درج شده است استفاده کنید باید به محل نصب توجه داشته باشید به این صورت که در محل نصب دوربین مدار بسته بالت نباید شی سختی وجود داشته باشد چون عمل کرد دید در شب به این صورت است که از دوربین امواج مادون قرمز ساطع میشود و به اویل شی سخت برخورد میکند و نور را باز تاب میکند که باعث میشود آن محیط را روشن کند و شما قادر خواهید بود تصویر را مشاهده کنید .