راههای هک شدن دوربین مداربسته و راهکارهای جلوگیری از آن

 

راههای هک شدن دوربین مداربسته و راهکارهای جلوگیری از آن.

اگر دسترسی به اطلاعات کاربری و و یا دسترسی به wifi شما راحت باشد ممکن است سیستم های نظارت تصویری شما در معرض خطر قرار بگیرد.

با توجه به این که دوربین‌های مداربسته امروزی از جمله دوربین تیاندی با استفاده از هوش مصنوعی و مجهز بودن به سنسورهای هوشمند قادر به ثبت پلاک خودرو، ضبط صدا، ثبت ورود و خروج و حتی تشخیص چهره هستند.

تهدیداتی در این حوزه دوربین‌های مداربسته وجود دارد که از قابلیت اتصال به اینترنت و مشاهده دوربین‌ها سوءاستفاده کرده و هکرها به طرق مختلف آن‌ها را هک می‌کنند.

پس درنتیجه باید قبل از تهیه دوربین‌های مداربسته از راه‌های هک شدن دوربین مداربسته و راهکارهای جلوگیری از آن اطلاعات کامل داشته باشیم تا بهترین انتخاب را برای تهیه دوربین مداربسته بکنیم.

راه‌های هک شدن دوربین مداربسته

بسیاری از کاربران، بعد از تهیه دوربین مداربسته خود، دیگر به فکر امنیت دوربین‌ها نیستند و نمی‌دانند که امکان سرقت از تصاویر و اطلاعات دوربین‌هایشان وجود دارد.

هک کردن دوربین مداربسته یعنی دسترسی غیرمجاز افراد به سیستم‌هایی که نرم‌افزاری می‌باشند مثل لپ‌تاپ، کامپیوتر، گوشی‌های همراه و دوربین‌های مداربسته. هکرها با ترفند‌هایی مختلف می‌توانند، وارد دوربین ‌مداربسته یا کامپیوتر و گوشی شما شده و اطلاعات شمارا به سرقت ببرند.

به دلیل آسیب‌پذیر بودن دوربین‌های مداربسته تعداد زیادی از هکرها از این ویژگی منفی استفاده کرده و دوربین‌های مداربسته را هک می‌کنند. هک دوربین مداربسته به معنای دسترسی به‌تمامی اطلاعات دوربین‌ها، نظیر تصاویر، صداها، ساعت ورود و خروج افراد و غیره هست.

چند روش هک شدن و راه‌های جلوگیری از هک شدن دوربین مداربسته

  • اگر دوربین مداربسته‌ی بی‌سیم دارید، باید از wifi برای دسترسی به شبکه استفاده کنید، بنابراین wifi شما باید سیستم‌های امنیتی و رمز عبور قوی داشته باشد.

پس با توجه به مطالب بالا بهتر است به‌جای استفاده از دوربین‌های مداربسته‌ی بی‌سیم از سیمی استفاده کنید.

  • اگر دوربین مداربسته رمز احراز هویت قوی نداشته باشد، هک کردن آن آسان می‌شود.

شما باید، هرچند وقت یک‌بار، رمز عبور دوربین‌های مداربسته و نرم‌افزار‌هایی که به دوربین‌های مداربسته متصل است را تغییر دهید تا امکان و شرایط دسترسی هکرها را به حداقل برسانید.

  • اگر اطلاعات اولیه دوربین مداربسته شما نقص و اشکالی داشته باشد هک کردن دوربین به‌راحتی انجام می‌شود.
  • یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود سیستم شما به‌راحتی هک شود، این است که سیستم دوربین مداربسته‌ی شما به‌روزرسانی نشده است، پس درنتیجه باید چند وقت یک‌بار سیستم خود را به‌روزرسانی کنید.
  • گاهی امکان دارد اطلاعات شما از طریق هک شدن به سرقت نرود و سارقان از طریق دزدیدن دوربین شما به اطلاعات دوربین دسترسی پیدا کنند.
  • اگر دوربین شما دارای سیستم امنیتی قوی و یا پیکربندی مناسبی برخوردار نباشد، هکرها می‌توانند از طریق موتور‌های جستجو و نرم‌افزارهای مخصوص به پیدا کردن آی‌پی مربوط به دوربین مداربسته شما پرداخته و به‌راحتی آن‌ها را هک کنند.
  • برای به‌روزرسانی دوربین‌های مداربسته خود، حتماً از شرکت‌های معتبر استفاده کنید، چراکه این شرکت‌ها تمام راه‌های امنیتی را برای حفظ اطلاعات شما طی کرده‌اند.

سایت هک دوربین مداربسته

متأسفانه، وب‌سایت Insecam تصاویر هزاران دوربین مداربسته را آنلاین منتشر کرده است، از جمله دوربین‌هایی که در ایران واقع شده‌اند. این وب‌سایت امکان دسترسی به تصاویر دوربین‌ها را فراهم کرده و با انتخاب هر دوربین، می‌توان موقعیت مکانی آن را بر اساس IP Address مربوط به ISP مشاهده کرد. این امر می‌تواند به تأمین امنیت دوربین‌های مداربسته و حریم خصوصی آنها آسیب برساند.

هک دوربین مداربسته با گوشی اندروید

وقتی‌که شخصی گوشی خود را به اینترنت وصل کند می‌تواند به‌راحتی و بدون هیچ‌دانشی دوربین شمارا بدون زحمت و سرراست موفق به هک دوربین مداربسته با گوشی شود.

اصلی‌ترین چیزی که آن شخص نیاز دارد، فقط آدرس IP شما است که می‌خواهد آن را پیدا کند.

هنگامی‌که ما برای هر چیزی در گوگل جستجو می‌کنیم، وب‌سایت‌های مرتبط با آن کلمه کلیدی خاص را به ما نشان می‌دهد.

وقتی‌که یک آدرس IP را در Google Maps جستجو می‌کنید، مکان آن IP را روی نقشه به ما نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید هر دوربین مداربسته‌ای را هک کنید، حتماً به آدرس IP آن نیاز دارید.

در ابتدا باید، مرورگر وب دستگاه اندرویدی خود را بازکرده و آدرس IP نزدیک را پیدا کنید، حالا به وب‌سایت “Google Maps” رفته و آدرس IP دوربین مداربسته را در نوار جستجو تایپ کنید. اکنون “Enter” را بزنید تا مکان دقیق دوربین مداربسته را بر روی نقشه به شما نشان دهد.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (بدون امتیاز)

پاسخ پرسش خود را پیدا نکردید؟

همین الان، با تیم ما تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی رایگان 33248008-028