کاسپین سی سی تی وی تولید کننده برند کلاسیک، از قدیمی ترین شرکت های تولید تجهیزات حفاظتی در ایران است که با سابقه ۲۰ ساله خود توانسته محبوبیت زیادی در حوزه تولید دزدگیر های اماکن به دست آورد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب دزدگیر های کلاسیک بپردازیم . این نقد و بررسی با توجه به تجربیات نصابان سیستم های حفاظتی  و تیم فنی کاسپین سی سی تی وی به دست آمده است و سعی شده که بدون هرگونه قصد و غرض و تعصب نسبت به برندی خاص ،نوشته شود.

بررسی مزایا دزدگیر اماکن کلاسیک

کیفیت بالای دزدگیر اماکن کلاسیک

شرکت کلاسیک در تولید محصولات خود حساسیت زیادی به خرج می دهد . استفاده از قطعات و مواد اویه باکیفیت باعث شده تا محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار باشند .

وجود کارشناسان فنی با تجربه در تمامی مراحل طراحی و تولید باعث شده است که این شرکت با محصولات خود اعتماد هزاران نفر را جلب نماید.

قطعاتی  در دزدگیر های کلاسیک  به کار می روند از نوع smd است که تماما توسط دستگاه های اتوماتیک بر روی برد نصب می شوند و در نهایت با تایید کارشناسان فنی بسته بندی و به بازار عرضه می شوند.

شرکت کلاسیک برای معرفی محصولات جدید خود  پس از تست و آزمون فراوان توسط کارشناسان با تجربه، آن محصول  را به بازار عرضه می کند .

این می توانید دلیلی بر این موضوع باشد که اغلب محصولات این شرکت بدون ایراد و مشکل هستند . محصولات شرکت کلاسیک مطابق با استاندارد ISO9001:2015 تولید می شوند.

محصولات متنوع

یکی از مزایا برند کلاسیک تولید محصولات متنوع با توجه به نیاز افراد و سازمان های مختلف است . برند کلاسیک تنها برند دزگیر اماکن است که پنل دزدگیر خود را در دو مدل باریموت آنتن دار(+z4 ultra 64) و با ریموت معمولی(z4 ultra teracode) تولید می کند تا افراد با توجه به نیاز و سطح بودجه خود محصول مد نظر خود را انتخاب کنند.

تولید سنسور چشمی و مگنت بیسیم با طراحی اختصاصی و همچنین سه رله های صنعتی و… نشان می دهد این شرکت به تنوع محصولات خود اهمیت فراوانی می دهد.

تنوع در برنامه های تلفن همراه

یکی از دغدغه های کاربران دزدگیر های اماکن کنترل از راه دور سیستم های حفاظتی است . این شرکت با معرفی بیش از ۹ برنامه ANDROID  و IOS برای محصولات خود نشان داد که در زمینه IOT و کنترل از راه داور تجهیزات حفاظتی می تواند همیشه پیشتاز باشد. از جمله نرم افزار های تولیدی این شرکت می توان به موارد CLASSIC STUP, Z4 MULTI , Z4 FARSI , CLASSIC Z4 ,G1 G1PRO,CLASSIC CENTRAL,  و … اشاره کرد.

جدید ترین محصول نرم افزاری این شرکت CLASSIC X5 است که هنوز پنل آن به بازار عرضه نشده است.

تعدادکم خرابی و مرجوعی:

با توجه کیفیت ساخت بالا  و این که محصولات این شرکت پس از گذر از تست های فراوان  وارد بازار می شوند  ،میزان خرابی و مرجوعی برند کلاسیک بسیار پایین است و در صورت وجود هرگونه مشکل ،این شرکت نسبت به تعویض و تعمیر کالاهای خود کاملا متعهد است.

پشتیبانی،گارانتی و خدمات پس از فروش کلاسیک

یکی از مسائل مهم که توسط مشتریان  درهنگام خرید مطرح می شود ،خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات است . متاسفانه در برخی موارد شاهد  هستیم که برخی افراد سود جو با واردات یک برند دزگیر اماکن خاص و گارانتی تقلبی ، اقدام به فروش کالای خود می کنند . اما با توجه به این که خود، تولید کننده برند نیستن پس از مدتی  هیچ گونه تعهدی نسبت به کالای فروخته شده ندارند و از دادن گارانتی و خدمات پس از فروش شانه خالی می کنند.

شرکت الکترونیک کاران در طول سابقه ۳۰ ساله خود ثابت کرده که خدمات پس از فروش محصولات از مهمترین اهداف این شرکت است.در صورتی که شما کالایی را برای گارانتی به شرکت ارسال کنید، تمامی مراحل تحویل،تعمیر،ارسال و … توسط پیامک به شما اطلاع داده می شود.

همچنین یک شماره به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سولات فنی برای همکاران و نصابان است تا در صورت لزوم بتوانند سولات فنی خود را مطرح کنند.

معایب دزدگیر اماکن کلاسیک:

تعدد فراوان در ریموت ها

یکی از مسائلی که در محصولات این شرکت با آن مواجه هستیم، ریموت هایی است که همراه پنل دزدگیر Z4 به بازار عرضه میشود . به طور معمول شرکت کلاسیک هر چند سال نوع این ریموت ها را تغییر می دهد.

برای مثال با توجه به سال تولید  پنل Z4 کلاسیک،  ریموت های اسمات(SMART) ،لانگ رنج(LONG RANG) ، تراکد(TERA CODE) ، گیگا کد(GIGA CODE)  برای آن وجود دارد  . این تنوع در نوع ریموت ها باعث می شود مشتریان  برای تشخیص نوع ریموت و تهیه ریموت جدید  کمی با مشکل مواجه شوند.

مجزا بودن تلفن کننده و پنل مرکزی:

شاید یکی از بارز ترین عیب دزدگیر های کلاسیک جدا بودن تلفن کننده و پنل دزدگیر باشد. این ویژگی که باعث می شود نصب این دزدگیر نسبت به برند های دیگر زمان بیشتری ببرد .

البته جدا بودن پنل دزدگیر و تلفن کننده می تواند در برخی موارد جزو محاسن این برند نیز باشد . مثلا تلفن کننده کلاسیک را می توان به تنهایی بر روی پنل اعلام حریق نصب کرد.همچنین در محیط هایی با آنتن دهی کم می توان تلفن کننده را با فاصله و در مکانی با آنتن دهی بالاتر نصب کرد.

همچنین تلفن کننده کلاسیک را می توان بر روی پنل های قدیمی که از خط تلفن و سیم کارت پشتیبانی نمی کنند هم نصب کرد و از تعویض کامل سیستم دزدگیر جلوگیری کرد.

البته شرکت کلاسیک با معرفی پنل جدید خود به نام CLASSIC X5 که در آن تلفن کننده و پنل اصلی را با هم تلفیق کرده است ، این مشکل را برطرف نموده است.

عدم نمایش وضعیت باتری

یکی از امکاناتی که اخیرا برند های مطرح دزدگیر اماکن به محصولات خود اضافه کرده اند، اعلام وضعیت و سلامت باتری دزدگیر اماکن است . با این امکان شما می توانید از سلامت باتری خود مطلع شوید تا در صورت لزوم باتری دزدگیر خود را به موقع تعویض کنید . این کار دو حسن بزرگ دارد:

۱-عملکرد سیستم شما در زمان قطعی برق با مشکل مواجه نمی شود.

۲- از ایجاد آلارم کاذب و اشتباه جلوگیری می کنید.

نداشتن رله برای کنترل از راه دور

دزدگیر کلاسیک به شما این اجازه را می دهد تا وسایل برقی منزل یا محل کار خود را از راه دور کنترل کنید . برای این کار شما باید یک برد مجزا به نام برد رله کلاسیک را تهیه کنید . با وصل کردن این برد به سیستم دزدگیر ،می توانید وسایل خود را کنترل کنید .

بهتر این بود که این برد مجزا بر روی پنل اصلی دزدگیر قرار داشت تا از پرداخت هزینه جداگانه برای تهیه و نصب آن جلوگیری شود.

جمع بندی

مزایا و معایب دزدگیر کلاسیک  در این مقاله طبق بازخورد مشتریان عزیز و همکاران سیستم های حفاظتی بیان شده است .

 دزدگیر کلاسیک جزو پرفروش ترین دزدگیر های اماکن در ایران است و از نظر طراحی،کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش بسیار سرآمد بوده و دارای ارزش خرید بالایی است . امید است که با نشر این مقاله شرکت کلاسیک برخی از عیب های مطرح شده را برطرف نماید و همواره در جهت تولید ملی و کالای ایرانی پیشتاز باشد.