بدنه دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته امروز به یکی از پر استفاده ترین دستگاه ها بمنظور بالا بردن میزان نظارت و امینت کاربران تبدیل شده که با پیشرفت تکنولوژی دارای انواع مختلفی از نظر ظاهری و کارایی می باشد که هرکدام از آنها بمنظور استفاده در یک مکان خاص و با هدفی مشخص تولید شده اند که برای این اینکه کاربران  بتوانند بهترین استفاده ارا از این دستگاه های نظارتی داشته باشند بهتر است با یک فرد متخصص در این زمینه مشورتی داشته باشند. یکی از مهمترین قسمت های دوربین مداربسته بدنه آنها می باشند که وظیفه محافظت از آنها را دارا می باشد که در مقاله امروز می خواهیم به برسی این بدنه های دوربین مداربسته بپردازیم پس با ما همراه باشید.

بدنه دوربین های مداربسته از چه جنسی می باشد ؟

 

همانطور که اشاره شد وظیفه بدنه دوربین مداربسته  محافظت قطعات داخلی در برابر عوامل بیرونی محیط مانند گرد وخاک ، رطوبت و ضربه می باشد که این بدنه از نظر میزان جنس دارای انواع متفاومت می باشند که عبارتند از:

  • بدنه پلاستیکی : این نوع از بدنه ها دارای مقاومت کمی در برابر شرایط نامساعد جوی می باشند و برای همین منظور بیشتر در محیط های بسته استفاده می شوند و در صورتیکه بخواهیم دوربین مداربسته را با این جنس بدنه در محیط بیرونی بکارببریم بهتر است تا آنها را درون کاور قرار دهیم تا بعداً دچار مشکل نشوند.
  • بدنه فلزی : این نوع از جنس بدنه دوربین های مداربسته معمولاً در دوربین های مداربسته گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرند که دارای مقاومت مناسب در شرایط نامساعد جوی مانند گرد و خاک ، رطوبت و برخی از ضربات می باشند که دوربین های مداربسته ای که دارای بدنه ای با این جنس هستند قیمت بالاتری نسبت به نوع پلاستیکی دارند

رنگ بدنه دوربین های مداربسته چگونه است ؟

 

در بدنه دوربین های مداربسته ، جنس پلاستیکی آنها فاقد رنگ می باشد و بصورت سفید عرضه می شوند. اما در نوع فلزی رنگ آنها از جنس الکترواستاتیک کوره ای می باشد ، دلیل آن هم ماندگاری بالا در شرایط جوی متفاوت را داشته باشد و دچار ریزش نشود.

 

استانداردهای بکار رفته در بدنه های دوربین های مداربسته چگونه است ؟

برای میزان مقاومت بدنه دوربین های مداربسته نسبت به گرد و خاک ، آب و رطوبت ، و انواع ضربات استانداردهایی تعریف شده که این استانداردها عبارتند از :

  1. استاندارد IP : این استاندارد مخفف International Protection به معنی میزان مقاومت دستگاه های الکترونیکی در برابر عواملی مانند گرد و خاک و آب و رطوبت می باشد.

که دارای ۲ عدد می باشد که  عدد سمت چپ بیانگر مقاومت در برابر جامدات مانند گرد/خاک و عدد سمت راست نشانگر مقاومت در برابر آب/رطوبت می باشد که محدوده این اعداد بین ۱ تا ۶ می باشد و دوربین مداربسته ای که دارای استاندارد IP66 باشد بدین معنی است که دارای بالاترین مقاومت را در برابر آب و گردو خاک را دارا می باشد.

  1. استاندارد IK : این استاندارد بیانگر Impact Protection می باشد که بیانگر استانداردی بین المللی بمنظور مقاومت دستگاه های الکترونیکی در برابر ضربات می باشد که این ضربات می تواند بصورت عمدی و یا سهوی به دوربین مداربسته وارد شود.

در پایان با توجه به مطالب فوق به این نتیجه می رسیم که بدنه دوربین مداربسته یکی از اجزای مهم این دستگاه نظارتی می باشد بدین دلیل که وظیفه محافظت قطعات دوربین را در برابر  عوامل بیرونی دارد که دارای ۲ نوع پلاستیکی و فلزی می باشند که نوع فلزی بدلیل اینکه دارای مقاومت بهتری در برابر عوامل جوی محیط دارد نسبت به نوع پلاستیکی در دوربین های مداربسته گران می باشد.