امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از دوربین های مداربسته بمنظور حفظ امنیت و بالا بردن نظارت یک محل به یک امر مهم تبدیل شده و چنانچه این  شخصی بخواهد امنیت محل خود را بالا ببرد اولین فکری که به ذهنش می رسد استفاده از تجهیزات دوربین های مداربسته را در اولیویت کار قرار می دهد. همانطور که می دانید دوربین های مداربسته  دارای سابقه چندین ساله جهت نظارت مورد استفاده قرار می گرفت که قدیمی ترین نوع آن دوربین های مداربسته آنالوگ می باشد و تا امروز که تکنولوژی رشد چشمگیری داشته برای داشتن نظارت با کیفیت تصویر برداری بالاتر و امکانات بیشتر از دوربین های مداربسته تحت شبکه برای این منظور استفاده می شود.

 

کیفیت تصویر دوربین های مداربسته HDTVI چگونه است ؟

دوربین های مداربسته آنالوگ ازاستاندارد های تصویر تلویزیون های آنالوگ بنام PAL و NTSC بمنظور کدگذاری تصاویر و انتقال استفاده می شد که می توان بجای استفاده از دستگاه DVR بمنظور پخش تصویر بطور مستقیم کابل داده را مستقیم  از دوربین به تلویزیون برای مشاهده تصاویر استفاده کرد. این استانداردهای نام برده از معیار بنام TV LINE برای اندازه گیری کیفیت تصاویر بهره می برد. که حداکثر کیفیت تصاویر ضبط شده برابر با ۷۰۰ TVL می باشد که در مقایسه با دوربین های دیجیتال برابر با ۰٫۵ مگاپیکسل می باشد که از تظر کیفی بسیار ضعیف تر از دوربین های دیجیتال می باشد. با روی کار آمدن دوربین های تحت شبکه به دلیل اینکه کیفیت تصاویر آنها بسیار بالاتر و امکانات بیشتری به کاربر ارائه می دهد  دوربین های مداربسته آنالوگ بمرور کنار گذاشته شدند اما با این همه ضعف این دوربین ها دارای هزینه کم بمنظور راه اندازی سیستم دوربین مداربسته، عیب یابی آسان و سهولت کار نسبت به دوربین های جدید تحت شبکه می باشند که برای همین امر متخصصین این حوزه بفکر راهی برای بالا بردن کیفیت تصاویر این دوربین ها در حد HD افتادند و به نتایجی هم رسیدند که در مقاله امروز شرکت الکامپ می خواهیم مفهوم HD TVI را در دوربین های مداربسته آنالوگ برای شما بررسی کنیم، پس تا آخر این مفاله با ما همراه باشید.

کلمه HD TVI مخفف (Hight Definition Transport Video Interface) به معنی رابط انتقال تصاویر با جزئیات بالا می باشد که این تکنولوژی در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت  Techpoint به بازار عرضه شد و شرکتی که بیشترین استفاده را در بین دوربین های مداربسته خود انجام می دهد کمپانی HIKVISION می باشد.

در این دوربین ها از معیار دیجیتالی مگاپیکسل بمنظور ضبط تصاویر و بالا بردن کیفیت آنها استفاده می شود که این فناوری از زمان تولید تا به امروز در نسل های مختلفی بهبود یافته که آخرین نسخه فناوری HDTVI نسخه ۴ آن می باشد که در آن کیفیت تصویر تا ۸ مگاپیکسل با روزلشن ۴k قابلیت نمایش و ذخیره سازی را دارند.

کارکرد تکنولوژی HDTVI در دوربین مداربسته آنالوگ چگونه است ؟

برخلاف دوربین های آنالوگ قدیمی که از استاندارد تلویزیونی برای ارائه تصویر استفاده میشد، در دوربین های HD TVI تصاویر بصورت دیجیتالی در تراشته تصویر دوربین کد گذاری شده و از طریق کابل کواکسیال به دستگاه ضبط مرکزی DVR ارسال می شود و سپس دستگاه DVR آنرا بمنظور یخش و دخیره سازی کدگشایی می کند. در این مدل از دوربین ها بخاطر اینکه دیگر از استاندارد تصاویر تلویزیونی برای تولید تصاویر استفاده نمی شود نمی توان مانند دوربین های آنالوگ قدیمی کابل داده را بطور مستقیم برای نمایش تصویر به تلویزیون متصل کرد.

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته  HD TVI

  • افزایش فاصله بین دوربین مداربسته و دستگاه DVR از ۳۰۰ متر به ۵۰۰ متر
  • بالا رفتن کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ
  • قابل رقابت با تصویر دیجیتالی دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP)
  • امکان ارتقاء سیستم مداربسته آنالوگی بدون نیاز در تغییر زیرساخت سیستم
  • نصب و عیب یابی راحت آن