یک سارق حرفه‌ ای شاید بتواند در شرایط خاص یک دزدگیر اماکن هوشمند و کاربردی را از کار بیندازد اماحتما به راحتی می تواند یک سیستم ارزان قیمت کم کیفیت را از کار بیندازد. در این مقاله به راه هایی که یک سارق می‌تواند دزدگیرهای اماکن ارزان قیمت را از کار بیندازد اشاره می کنیم.

چند دلیل برای اینکه دزدگیر اماکن ارزان نخرید

۱) قطع کردن برق و اینترنت
۲) خراب کردن و شکستن دزدگیراماکن
۳) ایجاد امواج الکترومغناطیسی

۱) اگرشما دزدگیر منزل ارزان قیمتی خریداری کرده باشید که داخل آن منبع تغذیه (باتری) قوی برای نگه داشتن برق نداشته باشد مانند اکثر دزدگیرهای اماکن بی‌کیفیت چینی، هنگامی که سارق برق اصلی خانه را قطع کند دستگاه از کار افتاده و دیگر شما را از سرقت با خبر نمی‌کند .
چگونه از این اتفاق می توان جلوگیری کرد؟ با خرید یک دزدگیر منزل با کیفیت که دارای باتری قوی پشتیبانی تا ۲۴ ساعت است اگر حتی برق اصلی ساختمان قطع شود سیستم شما از کار نمی افتد و حتی به شما خبر می دهد که منبع تغذیه اصلی قطع شده است.

۲) فعال یا غیرفعال کردن دزدگیر های اماکن به دو روش است اولین روش و مطمئن‌ترین روش به وسیله ریموت کنترل است که شما می توانید با این ریموت حتی از راه دور این کار را انجام دهید. روش بعدی به وسیله کد دادن و یا وارد کردن رمز به وسیله پنل اصلی دزدگیر منزل انجام می شود در این روش شما ۱۰ تا ۳۰ ثانیه که قابل تنظیم است زمان دارید دستگاه را فعال کرده و از منزل خارج شوید و یا وارد خانه شوید و در این تایم دستگاه را غیرفعال کنید که، این روش یک نقطه ضعف بسیار بزرگ و خطرناک دارد و آن این است که سارق هم همین زمان را دارد تا به پای پنل اصلی دزدگیر اماکن برسد و آن را خراب کند و از بین ببرد، مخصوصاً در جایی که سارق قبلاً به هر روشی توانسته باشد وضعیت منزل شما و یا محل کار شما را بررسی کند و با خبر باشد تجهیزات دزدگیر شما کجا نصب شده و چه مقدار زمان نیاز دارد.

چگونه میتوان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ با استفاده از دزدگیر های منزل و اماکنی که مجهز به ریموت کنترل هستند کار شما را در فعال و غیر فعال کردن دستگاه راحت‌تر می‌کند و اجازه نمی‌دهد سارق زمان کافی داشته باشد و خود را به پنل دستگاه شما رسانده و آن را از کار بیندازد.

۳) تمام سنسور های وایرلس شما از امواج الکترومغناطیسی برای برقراری ارتباط با پنل اصلی دزدگیر اماکن خود استفاده می‌کنند اگر سارق دستگاهی به نام جم را همراه خود داشته باشد می‌تواند در این امواج اختلال ایجاد کرده و باعث شود سیم کارت شما و یا سنسور های شما از کار بیفتند، حال اگر تصمیم دارید از دزدگیر اماکنی استفاده کنید که مجهز به سیم کارت هستند و دارای سنسور وایرلس هستند و می‌خواهید ریسک سرقت را هم برای اینگونه دزدگیر منزل پایین بیاورید دزدگیر اماکنی را انتخاب کنید که علاوه بر استفاده از سیمکارت به تلفن شهری (خط ثابت) هم همزمان متصل شود و حتماً علاوه بر سنسور های وایرلس از سنسورهای سیم دار هم در منزل یا محل کار خود استفاده نمایید.

دزدگیرهای اماکن چینی اصطلاحا خانگی که ارزان فروخته میشوند و قالبا در یک پک بسته بندی شده با نامهای گوناگون ارائه میشوند نسبت به دزدگیر های ایرانی خودمان که به انها شاید صنعتی یا اماکن هم بگویند دارای نقطه ضعف های مهمی هستند.این دزدگیر های اماکن از لحاظ باطری پشتیبان,قدرت آژیر و سنسور ها ضعف های زیادی دارند.