هشدار مزاحم بخش مهمی از سیستم امنیتی کسب و کار است که به طور ۲۴ ساعته از محل شما در برابر نفوذهای احتمالی، سرقت و سایر حملات محافظت می کند. اگر تصمیم گرفته باشید که برای کسب و کار خود به یک زنگ هشدار مزاحم تهیه کنید، سؤالات مهمی وجود دارد که باید بپرسید: به عنوان مثال، بهترین ارائه دهندگان یا سیستم های موجود کدامند؟ و می توانید انتظار داشته باشید که هزینه ها چگونه باشد؟
ما اطلاعاتی را که به آن نیاز دارید ارائه خواهیم کرد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا سیستم دزدگیر برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، و اگر چنین است، کدام نوع مناسب ترین است. همچنین بررسی خواهیم کرد که آلارم‌های مزاحم چگونه کار می‌کنند، به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنیم، فرآیند نصب چگونه کار می‌کند، و همچنین میزان بودجه را بررسی خواهیم کرد.

دزدگیرهای مزاحم چگونه کار می کنند؟

هشدارهای مزاحم از طریق یک سری حسگر و آشکارساز کار می کنند که به یک کنترل پنل متصل هستند. اتصال می تواند با سیم یا بی سیم باشد. کنترل پنل یکی از اجزای کلیدی سیستم است، زیرا سیستم از این طریق فعال می شود و ارتباط برقرار می کند. برخی از سیستم های هشدار فقط زنگ دار خواهند بود، به این معنی که فقط پس از فعال شدن به صدا در می آیند. سایر موارد را می توان از راه دور از یک مرکز دریافت زنگ هشدار (ARC) نظارت کرد، جایی که زنگ هشدار بررسی می شود و فعال سازی ها می توانند به صورت خارجی انجام شوند.

صدای زنگ هشدار مزاحم چگونه کار می کند؟

یک زنگ هشدار مزاحم هنگام فعال شدن، یک هشدار صوتی ارسال می کند. صدای بلندی ایجاد می کند که هدف آن منحرف کردن مزاحمان و هشدار دادن دیگران به اختلال است. ویژگی‌های اضافی – مانند روشنایی – ممکن است در برخی از دستگاه‌ها نیز موجود باشد.
قابل مشاهده نگه داشتن صداگیرها راه دیگری برای ارسال هشدار به مزاحمان احتمالی است. برعکس، بسته به سبک، حتی می توانند با دکوراسیون اطراف ترکیب شوند. توجه داشته باشید که صداگیرها باید دور از کنترل پنل قرار گیرند ؛ در غیر این صورت، مزاحمان می توانند بدانند که در کجا قرار دارد و از آن برای خاموش کردن زنگ هشدار خود استفاده کنند.

اگر یک سیستم امنیتی بی سیم دارید، صداهایی که به صورت بی سیم کار می کنند و اتصالات رادیویی نیز در دسترس هستند. صداگذارها برای کار از باتری‌هایی استفاده می‌کنند که معمولاً AA هستند.

چرا پنل هشدار مزاحم مهم است؟

یک پنل هشدار نفوذی وظیفه کنترل سیستم هشدار را بر عهده دارد. همچنین روشی است که از طریق آن سیستم را فعال و غیرفعال می‌کنید. پنل های کنترل بسته به نوع سیستمی که به آن متصل می شوند، می توانند از نظر پیچیدگی متفاوت باشند. به عنوان مثال، یک سیستم هشدار ساده که یک کسب و کار خانگی را پوشش می دهد، سطح امنیتی متفاوتی را در مقایسه با سنسورهای متعددی که از یک محل بزرگتر محافظت می کنند، فراهم می کند. تابلوهای کنترل ممکن است به عنوان بخشی از یک سیستم یا کیت یا به صورت جداگانه در دسترس باشند. آنها همچنین با باتری کار می کنند و به طور کلی باتری ها هر سه تا پنج سال یکبار باید تعویض شوند.

انواع دزدگیرهای مزاحم

در این بخش، برخی از انواع مختلف هشدارهای مزاحم موجود را به تفصیل شرح می‌دهیم، به آنچه انجام می‌دهند، تفاوت آن‌ها با انواع دیگر را بررسی می‌کنیم.

آلارم های بی سیم مزاحم

با ارائه نظارت محتاطانه که نصب آن آسان است، می‌توان از هشدارهای بی‌سیم برای محافظت از انواع محل‌های تجاری استفاده کرد. بسته به نیاز و بودجه کسب و کار شما، آنها در محدوده قیمتی در دسترس هستند. آلارم‌های بی‌سیم به‌عنوان آلارم‌های جداگانه یا در بسته‌های هشدارهای متعدد در دسترس هستند. این سیستم همچنین ممکن است دارای هاب یا واحد مرکزی باشد. این آلارم ها از طریق وای فای متصل می شوند، بنابراین یک اتصال اینترنتی قوی و قابل اعتماد لازم است.
به طور کلی، دزدگیرهای بی سیم به دلیل افزایش عملکرد، قیمت بالاتری نسبت به دزدگیرهای سیمی دارند. نصب معمولاً یک روز طول می کشد، اگرچه این بستگی به اندازه و مساحت کسب و کار تحت پوشش دارد.

دزدگیرهای بی سیم چگونه کار می کنند؟

آلارم‌های بی‌سیم و سنسورهای آن‌ها توسط باتری‌هایی تغذیه می‌شوند که تقریباً هر دو سال یکبار باید تعویض شوند. انواع مختلفی از سنسورها برای استفاده در سیستم‌های هشدار وجود دارد – به عنوان مثال، حسگرهایی که می‌توانند شکستن شیشه یا گرمای نور مادون قرمز را تشخیص دهند که به عنوان PIR شناخته می شوند.
از آنجایی که نصب آلارم‌های بی‌سیم سریع‌تر و آسان‌تر از دزدگیر سیم‌دار است؛ می‌توان آن‌ها را با اختلال کمتری در کسب‌ وکارتان راه‌اندازی کرد. بعلاوه، سیستم‌های بی‌سیم را می‌توان به راحتی گسترش داد و جابه‌جا کرد ؛ فقط باید یک دستگاه جدید را برنامه‌ریزی کرده و به تنظیمات موجود متصل کنید.

دزدگیرهای با سیم چگونه کار می کنند؟

برخلاف سیستم های بی سیم، آلارم های سیمی از طریق کابل متصل می شوند. اگرچه یک فناوری قدیمی‌تر از بی‌سیم است و زمانی قابل اطمینان‌تر به نظر می‌رسید، این روزها تفاوت زیادی از نظر قابلیت اطمینان بین زنگ‌های سیمی و بی‌سیم وجود ندارد. سیستم‌های سیمی بیشتر قابل مشاهده هستند، اگرچه باتری‌های آن‌ها نیازی به تعویض ندارند. اگر برای مدت طولانی در یک مکان مستقر هستید یا مالک ملک هستید، سیستم های سیمی انتخاب خوبی هستند، زیرا در آن مکان خاص ثابت هستند.

ویژگی های هشدار مزاحم

تعدادی ویژگی وجود دارد که یک سیستم هشدار را تشکیل می دهد. در اینجا، برخی از رایج ترین آنها را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.
صفحه کنترل
پانل کنترل مرکز یک سیستم هشدار است ؛ همه دستگاه ها را به هم متصل می کند و نحوه روشن یا خاموش شدن سیستم را نشان می دهد.
حسگرها – آشکارسازها
به این ترتیب حرکت یا سایر فعالیت‌ها متوجه می‌شوند، اگر حسگرها در حالی که زنگ روشن است فعال شوند، به صدا در می‌آیند و اگر از سرویس نظارتی استفاده شود، مرکز دریافت زنگ هشدار (ARC) نیز هشدار داده می‌شود. حسگرها همان چیزی هستند که زنگ هشدار را در صورت رخنه احتمالی یا سایر فعال‌سازی‌های ناشناخته به صدا در می‌آورند.
آژیر
با فعال شدن آلارم آژیرها به صدا در می آیند. در یک سیستم فقط زنگ یا قابل شنیدن، این ممکن است تنها روش هشدار باشد. با یک سرویس نظارت شده، آژیرها به صدا در می آیند و ARC نیز مطلع می شود.
نشانه ها
علاوه بر خود سیستم هشدار، برخی از دزدگیرها دارای علائم و برچسب هایی هستند که می توانید آنها را در اطراف محل خود قرار دهید تا به عنوان یک بازدارنده بیشتر عمل کنند. این به ویژه برای مشاغلی مناسب است که سیستم هشدار مخفی تری دارند، اما همچنان می خواهند به مردم نشان دهند که دارایی با زنگ هشدار محافظت می شود.